Produktumok (I. munkafázis)
f
Az implementáció világa A fejlesztésről való általános tudáshátteret és az oktatásfejlesztés elméleti problémáit feltáró tanulmány, mely vizsgálja az Unió fejlesztéseihez hasonló egyéb támogatási rendszerek, és a különösen sikeresnek bizonyult belső reformok implementációs sajátosságait.
|
Háttértanulmányok: | ||
1. | Közoktatás-fejlesztési implementációs folyamatok |
A fejlesztésről való általános tudáshátteret összegző tanulmány, mely magába foglalja az oktatásfejlesztés elméleti problémáinak megfogalmazását is. Vizsgáljuk a nemzetközi implementáció-kutatások és az oktatási változások kutatásait. Feltárjuk és összegezzük az oktatásfejlesztés általános elméleti összefüggéseit. A fejlesztésről való általános tudáshátteret összegző tanulmány, mely magába foglalja az oktatásfejlesztés elméleti problémáinak megfogalmazását is. Vizsgáljuk a nemzetközi implementáció-kutatások és az oktatási változások kutatásait. Feltárjuk és összegezzük az oktatásfejlesztés általános elméleti összefüggéseit.
|
2. | A fejlesztő beavatkozások hatásmechanizmusainak kérdései a nemzetközi fejlesztőszervezetek tevékenységében |
A nemzeti és nemzetközi fejlesztő szervezetek fejlesztési koncepcióit feltáró, illetve ezekről a koncepciókról készült kutatásokról szóló tanulmányt írunk. Vizsgált fejlesztő szervezetek többek között: ENSZ, Világbank, az amerikai USAID, a skandináv SIDA és NORAD (skandináv országok), illetve OECD (nem közvetlenül, de részt vesz fejlesztésekben). Elsődleges forrásdokumentumokat (projektterveket, szerződéseket, jegyzőkönyveket) és oktatásfejlesztő tevékenységet feltáró, értékelő kutatásokat elemzünk. |
3. | Kurrikulumot érintő nemzeti reformok |
Különösen sikeres belső reformokat végrehajtó országok fejlesztési rendszerének: pl. Finnország, Lengyelország, Szingapúr. Különösen hatékony fejlesztési modelleket alkalmazó skandináv országok fejlesztési rendszerének elemzése. A reformokat elemző kutatási irodalom elemzése. |